söndag 10 februari 2008

Återvinning

När vi städade ur renoveringshuset, hittade vi en massa roliga saker som vi kunde återvinna. Här är några av dem.


Vi hittade många gamla konserveringsburkar som vi gjorde ljuslyktor av. Gamla kökshandukar blev fina dukar. Änglarna är inte gamla men jag tyckte de passade ihop med ljuslyktan och duken.

En gammal komod som vi målat och borrat hål genom marmorskivan, och ställt ett nytt handfat från Ikea på. Det passar bra i vårt badrum.


En gammal fin och sliten kista blev ett bra soffbord.



Gamla trälådor passar bra som tidskriftsamlare.



Fina vichyvattenflaskor med etiketter kvar, blev en bra dekoration på den gamla slitna kistan.



Ett gammalt liter mått blev ett bra bokstöd.



4 kommentarer:

Lyckofröken sa...

Vilken underbar blogg du har kära vän!

För allt i världen, spara kakelugnen! Den är så fin.

Får jag göra lite reklam för dig på min blogg?

Nämnkarls sa...

Det är väl klart att du får göra reklam för min blogg.

Smultronstället sa...

Åh vilket projekt, något att sätta tänderna i eller hammarn kanske. Det ska bli kul att följa. Det har ju fina förutsättningar.
Lycka till!
Jag kikar snart in igen:D

Må så gott
M

tora sa...

Vilket ställe!
Ett jätte projekt men gud så kul.
Lycka till