måndag 24 mars 2008

Påsklov

Det är tur att man jobbar som lärare för då har man rätt att njuta av en veckas ledighet som kallas påsklov.

De här söta små tuppar har jag ärvt av min mormor för flera år sedan, vet inte exakt hur gamla de är skulle tippa på att de kommer från 50-talet.

Vi skulle ha åkt till Vemdalen med vår husbil under påsken och åkt skidor. Men ibland blir det inte som man har planerat, så vi blev hemma.
På påskdagen tog vi oss en tripp till Gysinge i stället, där gick vi runt och fotograferade på allt som vi kan ha användning av till vårt renoveringsobjekt. Men vi fick tyvärr inte publicera bilderna på vår blogg. Men jag kan i alla fall bjuda på en länk dit, det är värt ett besök.



Jag fått en utmaning av min vän Lyckofröken att visa det som är bäst och pest, inte så svårt.

Bäst är vårt kök!

Vårt kök är stort, 47 kvm, det är ett perfekt kök att ha party i för det ryms mycket folk där. Köket har också fönster åt tre väderstreck vilket gör att det är mycket ljust.


Här är en halvö med diskbänk, nu för tiden när det bara är maken och jag, så äter vi oftast vid den. spisen skymtar i bakgrunden.

Här är matplatsen sett ett håll,

och från ett annat håll.


Pest är, trots att det inte känns kul att visa det men är det en utmaning så är det, en gammal toalett i källaren.

Jag hoppas vi någon gång får tid att renovera den här skamfläcken.
Jag skicka utmaningen vidare till Renoveringsblogg och En doft av lavendel.
Ha en bra vecka, för det ska jag ha!
Kram A

4 kommentarer:

Anonym sa...

dom där tupparna känner jag igen
vi ses på lördag//Marie

Lyckofröken sa...

Hoppas du har haft ett härligt påsklov. Jag hör av mig imorgon.... tänk att du blir ännu äldre.
KRAM A

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej!
Jag har redan antagit utmaningen ifrån en annan bloggare som skickade denna bäst & pest sak till mig. En gång får räcka :)
Men tack ändå!

Ha de!
Benita

Hillejohan sa...

Va fint ni gör. Jag har en blogg nu också.

http://anglarn.blogspot.com/

Johan Larsson i Hille i Gävle.